ROMANIAN ROYAL
AERONAUTICS
1875-1947
IAR-80 FIGHTER AIRCRAFT
1939 - 1952
The IAR-80 fighter aircraft were produced at the IAR factory - Brasov, from 1939 to 1944 in 171 pieces.
Cruising speed 550 Km / h
Maximum ceiling 10500m
Autonomy 940 Km
Engine 1025 hp.
Crew 1.
4 Browning machine guns of 7.92 mm and 2 of 13.2 mm.
Equipped with radio station, oxygen and fire extinguishing system.
The IAR-81 swooping bomber was produced in 176 units. Features almost identical to the IAR-80, except for the armament:
2 MG151 / 20 cannons, 4 x 7.92mm Browning machine guns, a 250Kg bomb and two 50Kg bombs.
The figure is the one contained in the prefix of the worked station.
Cruising speed 550 Km / h
Maximum ceiling 10500m
Autonomy 940 Km
Engine 1025 hp.
Crew 1.
4 Browning machine guns of 7.92 mm and 2 of 13.2 mm.
Equipped with radio station, oxygen and fire extinguishing system.
The IAR-81 swooping bomber was produced in 176 units. Features almost identical to the IAR-80, except for the armament:
2 MG151 / 20 cannons, 4 x 7.92mm Browning machine guns, a 250Kg bomb and two 50Kg bombs.
In order to obtain the certificate, are required QSO's performed since 1 January 2000, the date of establishment PRO-CW-CLUB.
Rules for EU and DX:
(Attn: Separate rules for YO & ER aplicants. See below.)
Rules for EU and DX:
(Attn: Separate rules for YO & ER aplicants. See below.)
QSOs are required with stations whose last letter in the suffix of the callsign corresponds to the letters:
A V I O N U L D E V A N A T O A R E IAR 80
A V I O N U L D E V A N A T O A R E IAR 80
A total of 23 QSO's of which at least 5 stations must be from Romania and Moldova: YO, YP, YQ, YR, ER.
All modes and bands is allowed.
Special notification for the certificate obtained with QSO's only in CW.
Special notification for the certificate obtained with QSO's only in CW.
Do not count QSO’s via repeaters, echo-link, satelite or cross-band.
This award is FREE of charge for all applicants.
For other informations see chapter "General Rules"
Applications to:
The certificate will be issued electronically to your e-mail addres.
AERONAUTICA REGALĂ
ROMÂNĂ
1875 - 1947
AVIONUL DE VÂNĂTOARE
IAR-80
1939 - 1952
Avioanele de vânătoare IAR-80 au
fost produse la fabrica IAR – Braşov, începând cu anul 1939 până în 1944 în
număr de 171 buc.
Viteza de croazieră 550 Km/h
Plafon maxim 10500m
Autonomie 940 Km
Motor 1025 CP.
Echipaj 1.
Armament 4 mitraliere Browning de
7,92mm şi 2 de 13,2mm.
Dotat cu staţie radio, instalaţie
de oxigen şi de stins incendiile.
Avionul de bombardament în picaj IAR-81a
fost produs în 176 de exemplare. Caracterostici aproape identice cu IAR-80, mai
puţin armamaentul:
2 tunuri MG151/20, 4 mitraliere
Browning de 7,92mm, o bombă de 250Kg şi 2 de 50Kg.
Pentru obţinerea diplomei sunt valabile QSO-urile efectuate începând cu 1 Ianuarie 2000, data înfiinţării PRO-CW-CLUB.
Sunt necesare QSO-uri cu staţii a cărui ultimă literă din sufixul indicativului corespunde cu literele de mai jos:
A V I O N U L D E V A N A T O A R E I A R 80
În total 23 QSO-uri din care cel puţin 10 trebuie să fie din România şi Moldova: YO, YP, YQ, YR, ER.
Cifre este aceea din prefixul staţiei lucrate.
Se pot utiliza toate modurile de lucru.
La cerere se poate face notificare specială pe diploma obţinută pentru QSO-uri numai în CW.
Nu sunt valabile legăturile prin repetoare, satelit şi cross-band.
Diploma este GRATUITĂ.
Pentru alte informaţii vedeţi:
Reguli generale
Cererea însoţită de lista QSO-urilor trebuie trimisă ca document ataşat la adresa:
procwclub@gmail.com
Diploma va fi expediată pe cale electronică la adresa dvs. de e-mail.
Cifre este aceea din prefixul staţiei lucrate.
Se pot utiliza toate modurile de lucru.
La cerere se poate face notificare specială pe diploma obţinută pentru QSO-uri numai în CW.
Nu sunt valabile legăturile prin repetoare, satelit şi cross-band.
Diploma este GRATUITĂ.
Pentru alte informaţii vedeţi:
Reguli generale
Cererea însoţită de lista QSO-urilor trebuie trimisă ca document ataşat la adresa:
procwclub@gmail.com
Diploma va fi expediată pe cale electronică la adresa dvs. de e-mail.
No comments:
Post a Comment